Napjainkban az online marketing terén kulcsfontosságú szerep jut a méréseknek, ha szeretnénk versenyben maradni a konkurenseinkkel szemben. Az online jelenlétünk hatékonyságának és eredményességének megértése és mérése elengedhetetlen minden olyan vállalkozás számára, aki szeretné maximálisan kihasználni a digitális térben rejlő lehetőségeket és előnyöket.

Ebben a blogbejegyzésben arról szerezhetsz tudomást, hogy miért tartjuk olyan fontosnak az online méréseket, és hogyan segíthet nekünk a Google Analytics szolgáltatása.
Fontos leszögezni már az elején, hogy nem az a lényeg, hogy az utolsó kis egérmozdulatot is pixelpontosan megmérjük, mert annak semmi értelme nem lenne, sokkal inkább azokat az előre beállított és vállalkozásunk számára fontos konverziókat és eseményeket tudjuk nyomon követni, amelyek a sikeres online marketingünkhöz elengedhetetlenek!
Amit nem mérünk és nem elemzünk, azt nem tudjuk javítani és nem is tudunk az esetleges hibáinkból tanulni.
Felmerülhet benned a kérdés, hogy miért érdemes kiemelkedő figyelmet szentelni az online mérésekre?
Pár pontban összefoglaltuk.
Átláthatóság és monitorozás: Az online mérések segítségével láthatjuk, hogy honlapunk vagy hirdetéseink hogyan teljesítenek, milyen arányban vonzza a látogatókat, és hogyan alakulnak a konverziós értékek.
Döntéshozatal támogatása: Az adatok alapján könnyebben tudunk stratégiai döntéseket hozni, például a marketingkampányok optimalizálása, a weboldal felépítésének vagy tartalmának módosítása kapcsán. Ha nincs minőségi adatunk, nem tudjuk meghozni a legmegfelelőbb döntéseket és nagyobb a hibázás lehetősége. Nem beszélve a felesleges költésekről.
Költséghatékonyság: Az online mérések lehetővé teszik számunkra, hogy hatékonyabban optimalizáljuk hirdetési költségeinket és emellett maximalizáljuk a konverziókból származó profitot.
Versenyelőny: Azok a vállalkozások, amelyek ki tudják használni az online mérések által nyújtott előnyöket, gyorsabban és könnyebben alkalmazkodhatnak az ügyfeleik igényeihez és az aktuális piaci trendekhez, ennek köszönhetően versenyelőnyre tehetnek szert a konkurenseikkel szemben.
Hogyan segíthet vállalkozásunknak a Google Analytics?
A Google Analytics az egyik legnépszerűbb és legátfogóbb ingyenes webanalitikai szolgáltatás, amely lehetővé teszi számunkra, hogy részletes információkat kapjunk webhelyünk vagy hirdetésink teljesítményéről.
Számos mérési lehetőség áll rendelkezésünkre, amelyek segíthetnek nekünk, melyből a teljesség igénye nélkül egy párat felsorolunk:
Látogatói viselkedés elemzése: Segítségével megtudhatjuk, hogy a weboldalunkra érkező látogatók honnan érkeztek, mely oldalakat látogatták meg, mennyi időt töltöttek az egyes aloldalakon, és milyen műveleteket hajtottak végre az oldalunkon.
Célkövetés és konverziók mérése: Beállíthatunk elérendő célokat, mint például egy vásárlás vagy egy űrlap kitöltése, emellett nyomon követhetjük ezek eredményeit és esetleges fennakadásait. (pl. kosárelhagyások, hírlevél fel és leiratkozások)
Kampányelemzés: Megtudhatjuk, hogy a különböző marketingkampányaink milyen hatást váltottak ki az emberekből, és milyen eredményeket hoztak a vállalkozás számára a konverziók és a látogatószerzés kapcsán.
Felhasználói élmény optimalizálása: Az Analytics által kapott adatok alapján javíthatjuk a webhelyünk felhasználói élményét, vagy optimalizálhatjuk hirdetésinket, annak érdekében, hogy növeljük a felhasználók elégedettségét és konverzióit.
Összegezve a jól felépített, valamint beállított online mérések, és a kapott adatok elemzése kulcsfontosságú minden olyan vállalkozás számára, amely hatékonyan szeretne működni az online marketing terén. A Google Analytics segítségével könnyedén hozzáférhetünk azokhoz az előre beállított és mért adatokhoz, amelyekre feltétlenül szükségünk van a sikeres döntések meghozatala során. Ne hagyd ki ezt az lehetőséget, ha még nem rendelkezel megfelelő mérési rendszerrel hidd el nagy segítség lesz vállalkozásod működésében, és nem beszélve a költségeid optimalizálásáról!
Ha úgy érzed szeretnél segítséget kérni egy jól beállított mérési rendszer felépítésében, vagy csak ellenőriznéd a jelenlegit szakmabelivel, ide kattintva tudsz jelentkezni személyes vagy online konzultációnkra, ahol veled együtt az alapoktól építjük fel a mérési rendszeredet.


