Miként változtathatja meg vállalkozásod működését a kiszervezett marketing?

Röviden összefoglalva annyit takar, hogy vállalkozásod marketing tevékenységeit kiszervezed egy külsős partnernek, ahol egy komplett csapat foglalkozik vállalkozásod marketingjével, ezzel időt és pénzt spórolva számodra és vállalkozásod részére, hogy Neked már csak az igazán fontos dolgokkal kelljen foglalkoznod.

Mégis milyen területek lehetnek ezek?

Megfogalmazhatnánk összegezve úgy is, hogy minden marketing tevékenység, de annak érdekében, hogy könnyebben kézzel foghatóvá válhasson, felsorolásképp megemlítem őket, a teljesség igénye nélkül:

  • Hirdetési kampányok tervezése és megvalósítása
  • Közösségi oldalak tartalmainak elkészítése és megosztása
  • Kreatív tartalmak gyártása
  • Piackutatás
  • Online és offline kiadványok grafikák elkészítése
  • Riportok készítése, stb. 

Az alábbiakban bemutatok számodra 4+1 szempontot, amelyek segítségével könnyebben tudod mérlegelni, hogy megéri-e kiszervezned vállalkozásod marketingjét.

1. Szakértelem és Tapasztalat

A marketingügynökségek folyamatosan fejlődnek és fejlesztik magukat. Emellett rendelkeznek a profi marketinghez szükséges szakértelemmel és tapasztalattal, valamint ismerik és követik a legújabb trendeket és technikákat. Az előbb említett tapasztalatokat és tudást felhasználva készítik el és optimalizálják az ügyfelek marketing kampányait a maximális siker érdekében! Ez lehetővé teszi, hogy a Te vállalkozásod is ne csak lépést tartson, hanem akár meg is előzze a versenytársakat, a dinamikusan fejlődő online térben!

2. Vállalkozás erőforrásainak optimalizálása

A vállalkozás erőforrásainak bölcs felhasználása mindennél fontosabb a kis- és középvállalkozások számára. Abban az esetben, ha kiszervezed vállalkozásod marketing tevékenységét megelőződ azt, hogy egy belső csapatot kelljen alkalmaznod és képezned, a megfelelő marketing stratégia kialakításához, valamint a kampányok futtatásához. Ha kiszervezed vállalkozásod marketing tevékenységét időt és költséget takaríthatsz meg, amit más kritikus üzleti területekre fordíthatsz, mivel egy marketingügynökséggel történő együttműködés sokkal kifizetődőbb és költséghatékonyabb, valamint sokszor gördülékenyebb munkavégzést is eredményez, mint egy 2-3 fős belsős marketing csapat alkalmazása. Egy marketingügynökségnél egy komplett csapat foglalkozik vállalkozásod marketingjével sokszor akár egy marketinges átlagos havi béréért cserébe!

3. Rugalmasság és Skálázhatóság

A vállalkozásoknak gyakran változnia kell az üzleti igényekhez, persze amennyiben az élen szeretnék lenni a piacon. A kiszervezett marketing rugalmasságot és skálázhatóságot biztosít, mivel könnyen alkalmazkodik az új projektekhez és növekvő igényekhez anélkül, hogy hosszú ideig tartó beilleszkedési időre lenne szükség.

4. A vállalkozó azzal foglalkozhat, amihez igazán ért és szeret csinálni

A marketingfeladatok kiszervezésével a vállalkozások visszanyerhetik az idejüket és energiájukat, hogy azokra a területekre összpontosítsák, amelyek valóban a vállalkozás alapjaihoz tartozna. Annak eredményeképpen, hogy a marketing teherét és a folyamatos kreativitást egy szakértő csapatra bízzák, a vezetőség szabadabban koncentrálhat a stratégiai döntésekre és az üzleti fejlődésre.

5. Minden mérhető és elemezhető

Abban az esetben, ha úgy döntesz kiszervezed vállalkozásod marketing tevékenységét ne félj attól, hogy kizárnak és nem látod majd az eredményeket. A marketing ügynökségek rendszerint riportokat készítenek az aktuális eredményekről és az analitikai eszközök segítségével könnyen nyomon követhető, hogy a kampányaid mekkora megtérülést hoznak, emellett akár azt is ellenőrizheted, hogy az adott marketinges csapat mennyi időt töltött a vállalkozásoddal. A kapott adatok alapján pedig minden kampány és stratégia finomhangolható az optimális eredmények elérése érdekében.

A kiszervezett marketing napjainkban nem csak egy divatos trend, amit jó követni, hanem egy hatékony üzleti stratégia, amely segíthet a vállalkozásodnak megerősödni és növekedni a dinamikus piaci környezetben. Annak érdekében, hogy a vállalkozásod marketingje lendületes és folyamatosan fejlődésben maradjon, érdemes megfontolni, hogy a marketing teendőit szakértő csapatra bízod, vagy igyekszel Te magad ellátni azt, esetleg egy új alkalmazottat veszel fel, akit időről-időre képzel, így lehetőséget teremtve a vállalkozásod fejlődésének! Te melyik opció mellett teszed le a voksod? 

Amennyiben hasznosnak találtad a tartalmat várlak vissza legközelebb is!

Oszd meg ismerőseiddel

Legfrissebb cikkeink